נתנאל נשיא מסביר מה הסיבה שרוב היזמים נכשלים בתחילת דרכם

כשמסתכלים על נתוני היזמות הדיגיטלית בישראל, התמונה ברורה: 90% מהיזמים החדשים נכשלים בשנתיים הראשונות. אבל מה הופך את ה-10% הנותרים למצליחים? התשובה עשויה להפתיע אתכם – זה לא הטכנולוגיה או הרעיון המהפכני.

החסמים הנפשיים – האויב הנסתר של היזם

הבעיה העיקרית לא מתחילה בתוכנית העסקים או במחסור בהון. היא מתחילה בראש. רוב היזמים החדשים סובלים מזלזול עצמי, פחד מכישלון ומחוסר אמונה ביכולות שלהם. כשאתה מתחיל מהמקום הזה, אתה כבר עומד עם רגל אחת בבור.

העבודה הנפשית היא הבסיס לכל הצלחה יזמית. בלי לעבוד על המיינדסט, על הפחדים ועל האמונות המגבילות, אתה נלחם במלחמה מפסידה מלכתחילה. כל החידושים הטכנולוגיים בעולם לא יעזרו לך אם המחשבות שלך עובדות נגדך.

המלכודות הטכניות שהורסות עסקים

מעבר לחסמים הנפשיים, יש גם טעויות טכניות קלאסיות. יזמים רבים קופצים ישר לפיתוח מוצר בלי לבדוק אם יש ביקוש בשוק. אחרים מתמקדים רק בצד הטכני ומזניחים את השיווק והמכירות. הבעיה השלישית היא חוסר מיקוד – מנסים לעשות הכל בבת אחת במקום להתמחות בתחום אחד.

נתנאל נשיא ושיטת המותג האישי המנצחת

נתנאל נשיא, מלמד בתוכנית אימפריום על בעיה נוספת: יזמים רבים מנסים לבנות עסק בלי לבנות קודם מותג אישי חזק. הם חושבים שהמוצר יעשה את העבודה בשבילם, אבל המציאות שונה. בעידן הדיגיטלי, אנשים קונים ממותגים שהם מכירים ובוטחים בהם.

תוכנית אימפריום מלמדת יזמים איך לבנות תחילה את המותג האישי שלהם, ורק אחר כך את העסק. זה מאפשר ליצור קשר עם קהל המטרה עוד לפני השקת המוצר, ולהבטיח שיהיה ביקוש כשהוא יגיע לשוק.

המדריך המעשי להצלחה

כדי להיות ב-10% המצליחים, צריך לעבוד על שלושה מישורים במקביל: ראשית, לטפל בחסמים הנפשיים ולבנות מיינדסט של מנצח. שנית, ללמוד את יסודות השיווק והמכירות – בלי זה אף עסק לא שורד. שלישית, לבחור תחום מסוים ולהיות בו הטובים ביותר, במקום לנסות להיות בכל מקום.

הסוד האמיתי לא נמצא ברעיון המיליון דולר, אלא ביכולת לעבוד על עצמך, ללמוד מהשגיאות ולהתמיד גם כשזה קשה. מי שמבין את זה מצליח. מי שלא – נשאר בסטטיסטיקה.